Pismo procesowe jest to dokument sporządzany w przewidzianej przepisami prawa formie przez stronę postępowania sądowego (procesowego lub nieprocesowego, a także sądowo-administracyjnego) w celu wywołania określonych skutków prawnych. Pismo procesowe co do zasady może podpisać Klient, może to także zrobić reprezentujący go w sprawie pełnomocnik.
Kancelaria oferuje pomoc prawną w zakresie sporządzania następujących pism procesowych w postępowaniu przed sądami powszechnymi:
- wniosku o zawezwanie do próby ugodowej;
- pozwu (np. pozew o ustalenie istnienia stosunku prawnego, pozew o stwierdzenie niezgodności księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, pozew o wydanie rzeczy, pozew o zaprzestanie naruszeń prawa własności nieruchomości, pozew o zwrot nakładów, pozew o zawarcie umowy przyrzeczonej, pozew o odszkodowanie, pozew o rozdzielność majątkową między małżonkami, pozew o rozwód, pozew o separacje, pozew o ochronę dóbr osobistych, pozew o zachowek, pozew o zapłatę);
- pozwu wzajemnego;
- odpowiedzi na pozew;
- wniosku o wyłączenie sędziego;
- wniosku o ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu;
- wniosku o zawieszenie postępowania;
- wniosku o odroczenie rozprawy;
- wniosku o sprostowanie orzeczenia;
- wniosku o uzupełnienie orzeczenia;
- wniosku o zawieszenie rygoru natychmiastowej wykonalności wyroku zaocznego;
- wniosku o wszczęcie postępowania nieprocesowego (wniosek o zasiedzenie własności nieruchomości, wniosek o ustanowienie służebności drogi koniecznej, wniosek o rozgraniczenie nieruchomości, wniosek o zniesienie współwłasności i rozliczenia z tego tytułu, wniosek małżonka o udzielenie zezwolenia na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem, wniosek o separację na zgodny wniosek małżonków, wniosek o zniesienie separacji, wniosek o rozstrzygnięcie istotnych spraw dziecka, wniosek o zezwolenie rodzicom na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem dziecka, wniosek o dział spadku, wniosek o podział majątku wspólnego, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, wniosek o otwarcie i ogłoszenie testamentu, wniosek o ubezwłasnowolnienie, wniosek o uznanie za zmarłego);
- wniosków o wpis i wykreślenie wpisu składanych w postępowaniu wieczystoksięgowym;
- apelacji;
- odpowiedzi na apelację;
- zażalenia;
- odpowiedzi na zażalenie;
- skargi na orzeczenie referendarza sądowego;
- zarzutu od nakazu zapłaty;
- sprzeciwu od nakazu zapłaty;
- sprzeciwu od wyroku zaocznego;
- skargi kasacyjnej;
- odpowiedzi na skargę kasacyjną;
- skargi o wznowienie postępowania sadowego;
- skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia .
Kancelaria oferuje pomoc prawną w zakresie sporządzania następujących pism procesowych w postępowaniu przed sądami administracyjnymi:
- skargi;
- wniosku o wszczęcie postępowania sądowego;
- sprzeciwu od decyzji administracyjnej;
- wniosku o przywrócenie terminu do dokonania czynności procesowej;
- sprzeciwu od postanowienia czy zarządzenia referendarza sądowego;
- skargi kasacyjnej;
- zażalenia na postanowienie.
Ponadto Kancelaria oferuje pomoc prawną w sporządzaniu następujących pism w „zwykłym” postępowaniu administracyjnym:
- wniosku o wszczęcie postępowania administracyjnego;
- wniosku o zawieszenie postępowania administracyjnego;
- wniosku o podjęcie postępowania administracyjnego;
- wniosku dowodowego;
- prośby o przywrócenie terminu do dokonania czynności prawnej;
- odwołania od decyzji administracyjnej;
- zażalenia na postanowienie administracyjne;
- podania o wznowienie postępowania administracyjnego;
- wniosku o wstrzymanie wykonania decyzji administracyjnej;
- wniosku o uchylenie decyzji administracyjnej;
- wniosku o zmianę decyzji administracyjnej;
- wniosku o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej.
Informuję, że radca prawny jest w stanie sporządzić pismo bez wizyty Klienta w Kancelarii. Postępowanie w tym przypadku jest analogiczne jak przy poradach online. Pismo procesowe sporządzane jest na podstawie przekazanych przez Klienta informacji i dokumentów w formie elektronicznej (skanów), a produkt finalny przesyłany pocztą zwrotną na podany adres e-mail. Wraz z pismem Klient otrzyma informacje dotyczące terminu wniesienia pisma, wysokości opłaty od pisma, a także załącznikach.