• "Sukces jest wynikiem właściwej decyzji" - Eurypides
  • prawnikmws@gmail.com
  • Wizyty umawiam telefonicznie
  • +48 604 420 930
  • ul. Mystkowska 28b, 18-200 Wysokie Mazowieckie

Pisma procesowe

Witam na stronie Kancelarii Prawnej

Pisma procesowe

Pismo procesowe jest to dokument sporządzany w przewidzianej przepisami prawa formie przez stronę postępowania sądowego (procesowego lub nieprocesowego, a także sądowo-administracyjnego) w celu wywołania określonych skutków prawnych. Pismo procesowe co do zasady może podpisać Klient, może to także zrobić reprezentujący go w sprawie pełnomocnik.

Kancelaria oferuje pomoc prawną w zakresie sporządzania następujących pism procesowych w postępowaniu przed sądami powszechnymi:

  • wniosku o zawezwanie do próby ugodowej;
  • pozwu (np. pozew o ustalenie istnienia stosunku prawnego, pozew o stwierdzenie niezgodności księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, pozew o wydanie rzeczy, pozew o zaprzestanie naruszeń prawa własności nieruchomości, pozew o zwrot nakładów, pozew o zawarcie umowy przyrzeczonej, pozew o odszkodowanie, pozew o rozdzielność majątkową między małżonkami, pozew o rozwód, pozew o separacje, pozew o ochronę dóbr osobistych, pozew o zachowek, pozew o zapłatę);
  • pozwu wzajemnego;
  • odpowiedzi na pozew;
  • wniosku o wyłączenie sędziego;
  • wniosku o ustanowienie kuratora dla osoby nieznanej z miejsca pobytu;
  • wniosku o zawieszenie postępowania;
  • wniosku o odroczenie rozprawy;
  • wniosku o sprostowanie orzeczenia;
  • wniosku o uzupełnienie orzeczenia;
  • wniosku o zawieszenie rygoru natychmiastowej wykonalności wyroku zaocznego;
  • wniosku o wszczęcie postępowania nieprocesowego (wniosek o zasiedzenie własności nieruchomości, wniosek o ustanowienie służebności drogi koniecznej, wniosek o rozgraniczenie nieruchomości, wniosek o zniesienie współwłasności i rozliczenia z tego tytułu, wniosek małżonka o udzielenie zezwolenia na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem, wniosek o separację na zgodny wniosek małżonków, wniosek o zniesienie separacji, wniosek o rozstrzygnięcie istotnych spraw dziecka, wniosek o zezwolenie rodzicom na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem dziecka, wniosek o dział spadku, wniosek o podział majątku wspólnego, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, wniosek o otwarcie i ogłoszenie testamentu, wniosek o ubezwłasnowolnienie, wniosek o uznanie za zmarłego);
  • wniosków o wpis i wykreślenie wpisu składanych w postępowaniu wieczystoksięgowym;
  • apelacji;
  • odpowiedzi na apelację;
  • zażalenia;
  • odpowiedzi na zażalenie;
  • skargi na orzeczenie referendarza sądowego;
  • zarzutu od nakazu zapłaty;
  • sprzeciwu od nakazu zapłaty;
  • sprzeciwu od wyroku zaocznego;
  • skargi kasacyjnej;
  • odpowiedzi na skargę kasacyjną;
  • skargi o wznowienie postępowania sadowego;
  • skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia .

Kancelaria oferuje pomoc prawną w zakresie sporządzania następujących pism procesowych w postępowaniu przed sądami administracyjnymi:

  • skargi;
  • wniosku o wszczęcie postępowania sądowego;
  • sprzeciwu od decyzji administracyjnej;
  • wniosku o przywrócenie terminu do dokonania czynności procesowej;
  • sprzeciwu od postanowienia czy zarządzenia referendarza sądowego;
  • skargi kasacyjnej;
  • zażalenia na postanowienie.

Ponadto Kancelaria oferuje pomoc prawną w sporządzaniu następujących pism w „zwykłym” postępowaniu administracyjnym:

  • wniosku o wszczęcie postępowania administracyjnego;
  • wniosku o zawieszenie postępowania administracyjnego;
  • wniosku o podjęcie postępowania administracyjnego;
  • wniosku dowodowego;
  • prośby o przywrócenie terminu do dokonania czynności prawnej;
  • odwołania od decyzji administracyjnej;
  • zażalenia na postanowienie administracyjne;
  • podania o wznowienie postępowania administracyjnego;
  • wniosku o wstrzymanie wykonania decyzji administracyjnej;
  • wniosku o uchylenie decyzji administracyjnej;
  • wniosku o zmianę decyzji administracyjnej;
  • wniosku o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej.

Informuję, że radca prawny jest w stanie sporządzić pismo bez wizyty Klienta w Kancelarii. Postępowanie w tym przypadku jest analogiczne jak przy poradach online. Pismo procesowe sporządzane jest na podstawie przekazanych przez Klienta informacji i dokumentów w formie elektronicznej (skanów), a produkt finalny przesyłany pocztą zwrotną na podany adres e-mail. Wraz z pismem Klient otrzyma informacje dotyczące terminu wniesienia pisma, wysokości opłaty od pisma, a także załącznikach.